Merz Spezial Dragees
KUP TERAZ

Gęste, lśniące włosy oraz mocne paznokcie. Witaminy na włosy i
paznokcie o których warto pamiętać przez cały rok.

Witaminy na włosy

Każda z nas nie raz w swoim życiu zastanawiała się co robić, aby włosy nie wypadały garściami, a paznokcie były mocne i zdrowe. U jednych trudności z włosami i paznokciami były jedynie chwilowe, związane z ciążą, czy problemami hormonalnymi. Jednak niektóre z nas, pomimo dobrych wyników badań i niemałej fortuny wydanej na pielęgnacje, co roku, okresowo borykają się z osłabionymi włosami oraz paznokciami, a niekiedy również szarą, pozbawioną blasku cerą. Dodatkowo, w ostatnim czasie, wirus na C.. dał się nam we znaki. Część z nas, po przechorowaniu skarży się na osłabione włosy, które „lecą garściami”.  Niestety, często zapominamy, że oprócz pielęgnacji od zewnątrz nasz organizm potrzebuje również tej od wewnątrz. Podpowiadamy, jakie witaminy na włosy i paznokcie powinna wprowadzić do swojej diety każda urodomaniaczka.

 

Witaminy na włosy

Te czynności negatywnie wpływają na stan waszych włosów i paznokci. Holistyczna pielęgnacja, a witaminy na włosy i paznokcie.

Codziennie suszenie lub prostowanie włosów, nieprawidłowo nałożony lub zdjęty lakier hybrydowy, czy sprzątanie mieszkania przy użyciu detergentów, ale bez nałożonych rękawiczek ochronnych. Jedzenie wysoko przetworzonej żywności oraz małej ilości owoców i warzyw. Czy, któraś z wymienionych czynności jest wam dobrze znana?  Czy wiecie, czy i jakie witaminy na włosy i paznokcie dostarczacie w codziennych posiłkach waszemu organizmowi? To tylko niektóre „codzienne grzeszki” wpływające na stan włosów i paznokci. Niestety, często nie zdajemy sobie sprawy, że to właśnie te drobne,  mogłoby się wydawać niewinne czynności dnia codziennego negatywnie „odbijają się” na urodzie. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej. Sprawdźmy, jak witaminy na włosy i paznokcie, a właściwie ich niedobory w codziennej diecie mogą wpływać na urodę.

  • Codzienne suszenie/ prostowanie włosów.

Witaminy na włosy

Czy wiedziałyście, że wysokie temperatury mogą powodować uszkodzenia keratyny włosa?

Takie działanie skutkuje między innymi kruszeniem się czy rozdwajaniem pasm, utratą sprężystości i naturalnego nawilżenia włosa.  Spokojnie, nie oznacza to, że powinnyście rzucić suszarkę czy prostownicę w kąt i nigdy więcej jej nie używać (choć ograniczenie do minimum jest wskazane). Na początku, wystarczy stosować się do kilku podstawowych zasad.

- Zanim użyjecie prostownicy, suszarki czy lokówki nanieście na pasma preparat termoochronny do włosów. Znajdziecie go w każdej drogerii.

- Używając suszarki do włosów, nie zapominajcie o ustawieniu odpowiedniej temperatury.  Nie powinna ona przekraczać 60 stopni Celsjusza lub jeżeli to możliwe, wybierzcie chłodny nawiew.

-  Czy wasze włosy są cienkie, delikatne lub farbowane? Decydując się na ich prostowanie, temperatura urządzenia nie powinna być wyższa niż 170 stopni Celsjusza. Jeżeli jesteście posiadaczkami zdrowych, delikatnie kręconych pasm, zalecane jest prostowanie ich w temperaturze do 200 stopni Celsjusza, a włosów gęstych i grubych w temperaturze do 230 stopni Celsjusza.

Pewnie część z was zastanawia się skąd takie różnice w temperaturze pomiędzy prostownicą, a suszarką. Głównie wynikają one z czasu działania, częstotliwości stosowania, a także różnić technologicznych urządzeń. Zazwyczaj, prostownicę czy lokówkę stosujemy okazjonalnie. Używając suszarki oprócz temperatury na włosy działa strumień powietrza.

  • Nieprawidłowo zdjęta lub nałożona hybryda. Stosowanie detergentów bez rękawiczek ochronnych.

nakładanie i zdejmowanie hybrydy

Wiele z nas jest fankami popularnej hybrydy. Nic dziwnego, paznokcie wyglądają ładnie, a lakier hybrydowy trzyma się dłużej niż ten zwykły.  Cóż za oszczędność czasu! Jednak, czy zdawałyście sobie sprawę, że już na etapie zmatowienia i spiłowania płytki możecie osłabić paznokcie? Jeżeli paznokcie zostaną zbyt mocno potarte blokiem polerskim czy pilnikiem może dojść do  uszkodzenia wierzchniej warstwy płytki paznokcia jeszcze przed nałożeniem lakieru. W takim przypadku, po zdjęciu hybrydy paznokcie mogą stać się miękkie i „cienkie jak kartka papieru”.

Kolejną przyczyną uszkodzenia paznokci jest nieumiejętne zdjęcie lakieru hybrydowego. Zdrapywanie lakieru z płytki przyniesie jedynie negatywne konsekwencje. Działając w ten sposób, możliwe jest zerwanie głębokiej warstwy paznokcia. Nawet najlepszy zabieg regeneracyjny nie poradzi sobie z tak dotkliwymi uszkodzeniami płytki. Zdjęcie hybrydy wymaga dużej precyzji. Jeżeli jesteście osobami początkującymi i same zdecydujecie się na jej zdjęcie, zrezygnujcie z frezarki do paznokci. Nieumiejętne użycie urządzenia nie tylko może spowodować ból, ale także uszkodzenie płytki.

Regularne prace domowe bez ochronnych rękawiczek takie jak zmywanie naczyń czy sprzątanie przy użyciu detergentów, mogą osłabić płytkę paznokcia. Paznokieć staje się miękki, rozdwaja się i kruszy. Dlatego, aby uniknąć osłabienia płytki, zanim zabierzecie się do sprzątania, pomalujcie paznokcie odżywką i nałóżcie grubszą warstwę kremu. Przy zmywaniu lub używaniu detergentów na dłonie nałóżcie gumowe rękawice.

W obydwu opisanych wyżej przypadkach, kiedy płytka paznokcia zostanie uszkodzona należy uzbroić się w czas i cierpliwość. Nie ma magicznego zabiegu ani metody, która od razu wpłynie pozytywnie na powstałe zniszczenia. W takim przypadku, warto jest codzienną dietę uzupełnić o posiłki bogate w witaminy na włosy i paznokcie. Dodatkowo, można pomyśleć o włączeniu suplementacji witaminowo minerałowej np. Merz Spezial Dragees, suplement diety na piękne włosy, skórę i paznokcie.

Suplement diety na włosy, skórę i paznokcie

Pamiętajcie jednak, że suplementy nie są zamiennikiem zdrowej, zbilansowanej diety, a jej dodatkiem/uzupełnieniem. Witaminy na włosy i paznokcie znajdziecie w wielu owocach i warzywach, a także rybach czy produktach mlecznych, o czym dowiecie się z dalszej części artykułu.

  • Jedzenie wysoko przetworzonej żywotności. Dieta uboga w minerały i witaminy na włosy i paznokcie.

Dieta uboga w minerały i witaminy na włosy i paznokcie.

Znaczna część z nas żyje w ciągłym biegu. Często mamy ograniczony czas na gotowanie i sięgamy po gotowe posiłki, których wybór jest coraz większy niemal w każdym markecie.  Pytanie, jaka część z was sprawdza składy gotowych dań lub wybieranych produktów? Czy chcąc cieszyć się długimi latami w zdrowiu zastanawiacie się, czy wybrany produkt nie jest wysoko przetworzony? Marzycie o zdrowych włosach, lśniącej cerze i mocnych paznokciach, ale czy odżywiacie się zdrowo? Często zapominamy, że zdrowie zaczyna się na talerzu. Ta sama zasada obowiązuje dbając o urodę. Chcąc cieszyć się gęstą czupryną i mocnymi paznokciami powinniśmy dostarczać każdego dnia wraz z posiłkami witaminy na włosy i paznokcie do naszego organizmu.

  • Wasze włosy i paznokcie są słabe? To może wpływać na ich stan:

    • błędy pielęgnacyjne,
    • osłabienie i przemęczenie,
    • dieta uboga w minerały i witaminy na włosy i paznokcie,
    • zaburzenia hormonalne.

Słabe włosy

Zawsze, w przypadku wątpliwości co do swojego stanu zdrowia i przyczyn wzmożonego wypadania włosów czy łamliwości paznokci, skonsultujcie się z lekarzem specjalistą, który zleci dodatkowe badania.

Zdrowie zaczyna się na talerzu. Witaminy na włosy i paznokcie, o których warto pamiętać na co dzień.

Zdrowie na talerzu

Pamiętajmy, że suche, nadmiernie wypadające włosy, a także miękkie, łamliwe paznokcie to nie tylko problem estetyczny. Często jest to sygnał, że naszemu organizmowi brakuje minerałów i witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. O jakie witaminy na włosy i paznokcie oraz minerały powinnyście wzbogacić codzienne posiłki?

 

Minerały i witaminy na włosy i paznokcie:

  • witamina C – przeciwutleniacz, który chroni organizm przed stresem oksydacyjnym wywołanym przez wolne rodniki. Uszkodzenia, które wywołują wolne rodniki mogą hamować wzrost włosa, a także wpływać na jego szybsze starzenie się. Dodatkowo, witamina C jest niezbędna do wytwarzania białka zwanego kolagenem, wykazuje działanie przeciwzapalne, uszczelnia naczynia krwionośne oraz wpływa na rozjaśnianie przebarwień.  Dobrym źródłem tej witaminy są owoce cytrusowe (pomarańcza, kiwi, cytryna), warzywa (brukselka, kalafior, papryka) oraz kiszonki.
  • witaminy z grupy B – wit. B3 wpływa na ujędrnienie skóry oraz wzmocnienie naturalnej bariery ochronnej naskórka, B2 przyczynia się do ochrony komórek przed stresem oksydacyjnym natomiast wit. B7 (biotyna) poprawia kondycje zdrowotną włosów, opóźnia proces ich siwienia, wypadania. Dodatkowo, biotyna wzmacnia płytkę paznokcia. Powoduje, że stają się lśniące i mocne. Witamina B9 (kwas foliowy) wpływa na wzrost włosa i zachowanie koloru, zapobiega rozdwajaniu i łamaniu się paznokci, a także powstawaniu białych plamek. Źródłem witamin z grupy B są: jajka, drób, mleko sojowe, orzechy, pestki słonecznika oraz dyni, fasola, wątróbka, szpinak, łosoś, makrela.
  • Witamina E – opóźnia procesy starzenia się skóry, wspiera produkcję kolagenu i elastyny, wykazuje właściwości przeciwzapalne oraz nawadniające skórę, a także wpływa na odżywienie włosów. Nasiona oraz orzechy, a także produkty pełnoziarniste zbożowe (pieczywo, makarony), oliwki oraz kasze to produkty bogate w witaminę E.
  • Cynk – pozytywnie wpływa na gojenie się ran i podrażnień skóry, dzięki niemu paznokcie są mocne, a włosy lśniące. Cynk znajdziemy w produktach spożywczych takich jak wątróbka, kasza gryczana, ryż, ryby, jaja, pestki dyni, nasiona słonecznika.
  • Żelazo- jeśli zbyt długo w organizmie nie będzie wystarczającej ilości tego pierwiastka, włosy mogą stać się cienkie i łamliwe, a także zaczną się przerzedzać. Na braki żelaza narażone są bardziej kobiety (zbyt obfite miesiączki karmienie piersią, ciąże). Żelazo znajdziemy w czerwonym mięsie (tu jest go najwięcej), ale także w wątróbce, pestkach dyni, nasionach lnu, otrębach pszennych, jajach, soczewicy czerwonej, fasoli,  ciecierzycy, sezamie czy pistacjach.

Jak sami możecie zauważyć, po raz kolejny sprawdza się powiedzenie: jesteś tym co jesz. Aby cieszyć się zdrowiem, a także urodą, codzienne posiłki warto uzupełnić w witaminy na włosy i paznokcie. Jak możecie zaobserwować, te same minerały i witaminy na włosy i paznokcie odpowiadają za kondycję całego organizmu. Dbając o piękno od zewnątrz, pamiętajmy, że ogromny wpływ na to mają nasze codzienne wybory żywieniowe.

 

Przeczytaj również:

Jak zadbać o skórę i włosy w okresie menopauzy.

25 lat w Polsce
Podmiot odpowiedzialny:
Merz Consumer Care GmbH,
Eckenheimer Landstrasse 100,
D-60318 Frankfurt, Niemcy
Informacje o produkcie:
Egora sp. z o.o.
ul. Kręta 3/16
Warszawa 00-759
tel: +48 22 252 89 55
email: biuro@egora.pl

Merz Spezial Dragees to suplement diety na piękne włosy, skórę i paznokcie.
Zawarte na stronie informacje mają charakter wyłącznie informacyjny, nie mają charakteru konsultacji medycznej i nie mogą zastąpić konsultacji lekarza do którego należy ostateczna decyzja o rodzaju i zakresie wdrożonego leczenia.
Administratorem danych osobowych jest Egora sp. z o.o.
Dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną na podany adres e-mail.
Przysługują Pani / Panu następujące prawa: prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
Pełna treść klauzuli znajduje się tutaj.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram